
Ezt a lehetőséget is el...hibázzuk?
2011. december 29. 14:48
Az Orbán-rendszer születése pillanatában halálra volt ítélve, de most már a széles nyilvánosságnak is egyértelmű. Újabb rendszerváltás és újabb döntés előtt állunk. Végre mindent kipróbáltunk már, minden történelmi tapasztalatunk megvan ahhoz, hogy jól döntsünk. Ahhoz, hogy innen továbblépjünk, az kell, hogy jól értsük, hogy miben vagyunk, hogyan jutottunk ide, és milyen irányba vannak lehetőségeink innen elmozdulni és melyiket érdemes választania a népnek, a társadalomnak. Minden jó döntés alapfeltétele a jó helyzetértékelés és a megfelelő következtetések levonása.
Helyzetértékelés:
A társadalmak folyamatos változásban vannak. Ahhoz, hogy jól értsük a mai helyzetet, ismerni kell a múltat. A magyar alkotmányos rend múltja szempontjából két fontos dátum és hozzá kapcsolódó törvények érdemelnek figyelmet. Az első 1222, az Aranybulla kiadása. Innen datálódik a történeti alkotmány, ennek pecsétjét használják ma az alkotmánybírák. Ekkor történt meg a hatalommegosztás a király és a nemzetet képviselő nemesség között. Innen kezdve az Istennek tulajdonított hatalom által biztosított jogokat (amit az egyház közvetített a koronán keresztül) birtokosként már nem a király, hanem közösségi jogként a nemesség gyakorolta. Vagyis a magyar alkotmányosság alapja már ekkor megteremtődött. Innen kezdve az állam legfőbb államhatalmi szerve a választott nemesi küldöttekből álló országgyűlés, ez választotta meg a végrehajtó hatalmat gyakorló királyt.
A következő dátum 1848, ami alkotmányjogilag nem a márciusi forradalom miatt fontos igazán, hanem az áprilisi törvények miatt, melyek egyike a nemzet fogalmát a nemesekről kiterjesztette a polgárokra. Tehát innen kezdve a hatalom tulajdonosa Isten és a magyar nemzet, azaz az ország területén élő polgárok összessége, a lakosság, nép.
És a nép választott képviselői alkotta országgyűlés volt az állam legfőbb államhatalmi szerve. De majd 100 évig kellett várni, mire ez a jog választójog formájában az állam minden polgára által gyakorolható joggá vált. Ekkor teremtődött meg a teljes népszuverenitás, a nép hatalma. Hogy az első szabad választás után a megválasztott képviselők által rögtön el is vesszen.
Ugyanis a képviselők 1945-48 között két aktussal felszámolták a történeti alkotmány érvényesülését és a népszuverenitást. Helyette megalkották az első írásos alkotmányt, amiben nem a történeti alkotmány élő és használható elemeit gyűjtötték össze, hanem a kommunista politikai többség saját ideológiáját foglalták írásba. Majd állami erőszakkal ezt kényszerítették rá a népre, a társadalomra. Ez a képviselők alkotta szocialista politikai rendszer 1989-re működés képtelenné vált, és ekkor „az elit” – a nép megkérdezése nélkül - új alkotmányt és új politikai rendszert alkotott.
A polgári (liberális) demokrácia rendszerét a kapitalista gazdasági rendszerrel.
És bár ez is a nép felhatalmazása nélkül, politikusok által alkotott rendszer volt, a 3 lépcsőben megszülető alkotmánya viszont megnyitotta az utat a néphatalom visszaállítása, a népszuverenitás érvényesülése felé. Az alkotmány kimondta: 1. a népszuverenitás elvének érvényesülését (minden hatalom a népé); 2. az alkotmány ideiglenességét; 3. azt, hogy a Magyar Köztársaság Alkotmánya és állama által biztosított polgári demokráciától és jogállamtól eltérő új alkotmányt és új államot CSAK a NÉP alkothat. Ezt az alkotmányt hagyta figyelmen kívül a 2/3-os parlamenti többséget szerzett Orbán, és megalkotta saját államának sajátos szabályrendszerét.
A 3 politikusok alkotta politikai rendszer közül ez a 3. a legdilettánsabb alkotás. Már jogilag se jól alkották meg, sem az Alaptörvénynek, sem a Magyarország nevű államnak nincs jogi alapja. Mert a törvényhozási hatalmat ideiglenesen birtokló képviselők az alkotmányozásból kihagyták minden hatalom, így az alkotmányozó hatalom TULAJDONOSÁT, a népet. Az alaptörvényt megalkotó (és ezzel az új államot létrehozni szándékozó) képviselők a jogukat új alaptörvény megalkotására a megalkotott alaptörvényben adták meg saját maguknak. Ezzel gyakorlatilag egy jogi káoszt és egy alkotmányjogi válságot hoztak létre, ami két nap múlva valósággá válik. A dilettáns gazdaságpolitikájuk után ezzel megadják a kegyelemdöfést az ország gazdaságának is, innen az államcsőd csak annyi idő kérdése, míg a valutatartalék kifogy a Nemzeti Bankból.
Az Alaptörvény érvénytelensége miatt a tartalmával nem érdemes foglakozni, de annyit szükséges megemlíteni, hogy benne a hatalom tulajdonosa nem a nép, és az államhatalom legfőbb szerve nem az országgyűlés, hanem az a 262 képviselő, aki megszavazta az alaptörvényt, akiket Orbán a saját birtokán választott ki képviselőnek. És akik kinevezték magukat a leendő állam megválasztott képviselőinek. És ezek az önmagukat képviselőnek kinevező képviselők fogják megválasztani Magyarország Miniszterelnökét. Aztán ha úgy döntenek, hogy a miniszterelnök egy személyben államfő vagy elnök is lesz, akkor Snitt Pál busás kártérítéssel hoppon, azaz hivatal nélkül marad.
Ebben a helyzetben az a parlamenti ellenzék, amelyik fél évig szinte szótlanul szemlélte ezt az alkotmányellenes jogi ámokfutást (helyenként asszisztált is hozzá) az az utolsó héten magához tért. És az új alaptörvényt és az új államot nem kifogásolva, nem a nép hatalmát, nem a népszuverenitást akarja helyre-, illetve vissza- állítani, hanem az előző politikai rendszerhez, a politikusok alkotta polgári (liberális) demokráciához akar visszatérni. Ehhez csatlakozott a Fidesz közeli titkosszolgálat által létrehozott és működtetett (ha tudnak róla az alapítói, ha nem, de ők irányítják) Szolidaritás. Amelyik mindjárt a népet a változásból kihagyó Kerekasztal tárgyalást hirdetett meg. Ehhez csatlakoztak további, hasonló szervezetek. (Milla, TASZ és a 4K)
Hogy hogyan akarnak újra liberális demokráciát, az számomra nem világos. Ugyanis azt két módon lehetne elérni. Vagy a jelenlegi alkotmány érvényességének kimondásával – ezt láthatóan nem merik megtenni, pedig ez a leggyorsabb út - vagy egy 2/3-os többséggel elkezdett alkotmányozással. Ehhez meg 2/3-os választási győzelem kell, amit a liberális demokrácia mögé nem lehetséges megteremteni…
A helyzetből következő lehetséges forgatókönyvek.
Fidesz A (Orbán-féle)változat:
Az ország örömmel üdvözli Orbán kizárólagos hatalmát megvalósító Magyarország államát, a pénzpiacok megnyugszanak és ez kedvező hatással van a világválságra is, ezért a nemzetközi tőke boldogan finanszírozza az új magyar államot, ahol az állam és kormányfői feladatokat összevonják, amit Orbán még nem döntött el, milyen titulussal tölt be. A Fidesz által halálra ítélt 4 millió önként és dalolva - hogy könnyítsen az ország helyzetén – nem rendezkedik be hosszú és drága agóniára, temetési költségeiket az állam magára vállalja (olcsóbb, mint évekig nyugdíjat vagy szociális segélyt fizetni). (Ha valakinek hányingere van ettől, az ne engem okoljon)
Fidesz B változat:
Orbánt síelés közben elüti egy tengeralattjáró (focizás közben rádől a kapufa, rászakad az öltőző mennyezete, az egyik mögötte álló testőrnek „véletlenül” elsül a fegyvere) és az új Fidesz miniszterelnök (Lázár vagy Navracsics) az EU-nak tett engedményekkel, az IMF segéllyel, az Alaptörvény által bebetonozottan és az ellenzék által elfogadva elműködtet egy puha diktatúrát a következő választásokig.
Fidesz C változat:
Az államcsőd hatására a nemzeti oligarchák lemondásra kényszerítik az Orbán-Matolcsi párost, rövid belső harcban kiszorítják a hatalomból a Simicska-Pintér klánt, és az új miniszterelnök az oligarchák hatalmának átmentése érdekében tárgyalásokba kezd a liberális demokráciát akaró ellenzékkel, valamint a külföldi partnerekkel (államok, pénzügyi csoportok) egy általuk működtetett liberális demokrácia érdekében.
Liberális koalíció A változat:
Az EU és az IMF segítségével lemondatják Orbánt, utódjával tárgyalásokba kezdenek a hatalom politikusok érdekében való stabilizálása érdekében, ami hatalmas megszorításokkal jár a lakosságnak. Az intézkedések a következő választásra leamortizálják a Fideszt, és a liberális demokrácia 2/3-al nyer.
Liberális koalíció B változat:
Az eleje megegyezik Fidesz C változattal, a vége annyiban változik, hogy a választásokig szakértői kormányban egyeznek meg
Legrosszabb változat:
A diktatúra gépezete január 2-án beindul, aminek a következménye teljes nemzetközi politikai, gazdasági elszigetelődés, esetleg gazdasági bojkott, ami egy irányíthatatlan, spontán népfelkeléshez vezet, ami után ENSZ és NATO csapatok vonulnak be, és megakadályozzák a polgárháborút, és helyreállítják a rendet.
Optimista változat:
A valóság rádöbbenti a gazdasági és jogi elitet, hogy mi jszületett, és a létrejövő alkotmányos válságot mindenki együttműködésével egy ideiglenes szakértői kormánnyal és egy nép részvételével lebonyolított alkotmányozással oldják fel.
Ezáltal visszaáll a néphatalom, megszületik a népalkotmány, a nép politikai rendszere, jogi rendszere, a nép által létrehozott állam és önkormányzatok, az így irányított gazdaság és kultúra. Vagyis új alapokon elindul egy új társadalmi fejlődés.
Mi lehet a szerepünk nekünk, akik a nép hatalmának visszaállítását szeretnénk? Ha pesszimisták vagyunk, akkor azt mondjuk, hogy csak akkor van esélyünk, ha az optimista változat jön be. Minden más esetben 2-től 20 évig nem lesz néphatalom.
De mi optimisták vagyunk, és egy dolgot biztosan tudunk. Hogy mind az Orbán rendszer, mind az azt leváltani szándékozó liberális demokrácia bizonyította működésképtelenségét. És ezt nagyon hamar mindenki a saját bőrén fogja tapasztalni. És a néphatalmat visszaállítani akaró változás igénye hamarabb megteremtődik, mint most azt bárki gondolja. A diktatúra katalizátorként fogja felgyorsítani az eseményeket. Csak győzzük kapkodni a fejünket…..
Mert a kettőt leváltani képes új alternatívával csak mi rendelkezünk!!
Tehát legjobb, ha felkészülünk, mert minden változat végén mi következünk!!!
|